Zapraszamy na warsztaty z ułamków dla klas 3 Data: 02.03.2024godz. 11.00, 13.00 W jakim celu organizujemy warsztaty? Są one odpowiedzią na problemy dzieci ze zrozumieniem ułamków. Dlaczego tak się dzieje? 1. Ułamki to koncepcja abstrakcyjna , co oznacza, że nie są one zawsze łatwe do zrozumienia dla dzieci, które są bardziej skłonne do myślenia konkretnego. 2. Zrozumienie ułamków wymaga od dziecka myślenia o liczbach w sposób inny niż przy całkowitych liczbach. To może być wyzwaniem, ponieważ dzieci są przyzwyczajone do myślenia w kategoriach liczb całkowitych. 3. Ułamki wymagają zrozumienia relacji między liczbami (licznikiem i mianownikiem) oraz umiejętności porównywania ułamków. To może być trudne, zwłaszcza gdy uczą się równocześnie innych koncepcji matematycznych. 4. Sam język używany w odniesieniu do ułamków może być mylący. Terminologia taka jak "mianownik", "licznik" czy "odwrotność" może być trudna do zrozumienia dla młodszych uczniów. 5. Nie zawsze jest łatwo dla dzieci zobaczyć praktyczne zastosowanie ułamków w codziennym życiu. Brak związku z rzeczywistymi sytuacjami może sprawić, że trudniej jest zrozumieć sens i użyteczność ułamków. Podczas warsztatów wytłumaczymy - w prosty, angażujący sposób i dostosowany do różnych stylów uczenia się - czym są ułamki.
Zamiast używać tylko symboli matematycznych, skorzystamy z konkretnych przykładów z życia codziennego.
Dzieci często łatwiej przyswajają abstrakcyjne koncepcje, gdy mogą zobaczyć je w praktyce.